idea, plan, ACTION!

Wydarzenie, koncert, impreza sportowa, szczyt polityczny czy festiwal muzyczny to wielkie wyzwanie dla organizatorów. Należy je zaplanować i zrealizować z największą starannością. W najbliższym czasie będą miały miejsce wydarzenia, które odbywają się regularnie. Z każdą kolejną edycją od organizatorów wymaga się więcej i więcej. Czy możemy zatem mówić o eventowej rutynie?

Na pierwszy plan weźmy Wimbledon 2016, trzeci w sezonie tenisowy turniej wielkoszlemowy (Australian Open – styczeń, French Open – maj/czerwiec), który odbywa się w dniach 27.VI–10.VII. Tradycyjnie na trawiastych kortach All England Lawn Tennis and Croquet Club w London Borough of Merton. W tym roku pula nagród wyniesie 28 100 000 funtów szterlingów (i wartość  ta wzrosła w porównaniu do poprzedniej edycji o 5%).

Logo-Wimbledon-200Liczby Wimbledon 2015:
# 129 edycja rozgrywek
# 350,000 filiżanek kawy i herbaty
# 190,000 – kanapek
# 54,250 – liczba użytych piłek
# 8 milimetrów – długość trawy na boiskach
# 3,250 – liczba akredytowanych dziennikarzy
# 10 minut– tyle czasu potrzeba na zamknięcie dachu nad kortem centralnym

 

Wszyscy fani dobrej muzyki z niecierpliwością czekają na festiwal gwiazd, muzyki, sztuki i doskonałej zabawy, który co roku przyciąga na polskie wybrzeże.  Open’er Festival to jedno z największych wydarzeń muzycznych w Polsce, na którym można spotkać artystów od legendarnych Pearl Jam, Faith No More, po Marię Peszek, Jacka White’a, Pharrella Williams’a, Flirtini czy Red Hot Chili Peppers! Swój polski debiut w Gdyni zaliczyli również m.in. Modest Mouse, D’Angelo i Alabama Shakes. Pierwsza edycja festiwalu odbyła się w Warszawie w 2002 jako Open Air Festival, a w 2003 festiwal zagościł na dobre w Gdyni.

Logo-Opener-Festiwal-200

Liczby Open’er Festival 2015:

# 100 wykonawców
# 90,000 widzów
# 4 dni festiwalu
# 5,000 pracowników

 

Wracając do Francji, która w tym roku aż do 10 lipca będzie centrum football’owego Świata (a dokładniej Europy), na początku lipca rozpocznie się Fashion Week Paris 2016 (June: Men’s and Haute Couture shows). Paryż jako międzynarodowa stolica mody zgromadzi najlepszych projektantów mody, modelki światowej sławy i gwiazdy czerwonych dywanów.
Jak co roku o tej porze poznamy trendy nadchodzącej zimy, jest to z pewnością jedno z najważniejszych wydarzeń w branży mody. Przez 5 dni można będzie oglądać ubrania stworzone przy pomocy szlachetnych materiałów, precyzyjnej pracy i innowacyjnych projektów – dzieła sztuki.

paris-fashion-week-1170x536 blog.paristay

Doświadczeni w realizacji różnych wydarzeń, za kilka dni staniemy jako kraj przed organizacją Szczytu NATO 8-9 VII 2016, który odbędzie się w Warszawie. Szczyt międzynarodowy jednej z platform współpracy państw – członków Sojuszu Północnoatlantyckiego odbywa się na szczeblu szefów państw i rządów. Nie ma regularności w organizowaniu spotkań, a o zwołaniu szczytu decyduje sytuacja polityczna, wydarzenia bieżące lub zaproszenie do sojuszu nowych członków.

Logo-NATO-200

Liczby Szczytu NATO w Warszawie 2016

# 2 dni
# szefowie państw i rządów 28 krajów członkowskich i partnerów
# 2,500 delegatów
# 1,500 dziennikarzy relacjonujących wydarzenie

 

 

Kolejnym wyzwaniem dla Polski będzie zapewnienie bezpieczeństwa  podczas Światowych Dni Młodzieży 26-31 lipca 2016. Trwają przygotowania na przyjęcie 2,5 mln pielgrzymów! W porównaniu z zabezpieczeniem wizyt Papieża w Polsce we wcześniejszych latach, to wydarzenie wymaga większej uwagi i staranności ze względu na światową rangę. Dodatkowym wyzwaniem organizacyjnym będzie zapewnienie bezpieczeństwa Papieża Franciszka podczas zwiedzania, ponieważ wyraził życzenie odwiedzenia Częstochowy czy Auschwitz.

Logo-World-Youth-Day-200Liczby Światowych Dni Młodzieży 2016:
# 20,000 pielgrzymów przyleci samolotami
# 160,000 pielgrzymów przybędzie koleją
# 500,000 pielgrzymów przywiezionych zostanie autokarami (co daje 10 000 autobusów)
# 200,000 pielgrzymów przybędzie samochodami
# 82 km ulic trzeba będzie zabezpieczyć na parkingi
# 4,000 wolontariuszy z Polski, Litwy, Malezji, Nigerii czy Chin

 

I mogłoby się wydawać, że w porównaniu z powyższymi organizacja konferencji czy bankietu na kilkaset osób to pestka. Jednakże tam, gdzie liczy się profesjonalizm każde przedsięwzięcie wymaga odpowiedniego planu, przygotowań i fachowej realizacji.


Inspiracje: