Logo miasta XXI w.

Pismo obrazkowe ponownie zyskuje na wartości. Niczym ludy pierwotne porozumiewamy się za pomocą „emotek”, obrazków imitujących czynności i znaków, które w dużej mierze są zrozumiałe na całym świecie. Z tą różnicą, że nasze „ściany” są bardziej interaktywne i dają więcej możliwości.

Dawniej pewne symbole rozumiane były jedynie w ograniczonej społeczności plemienia, w miarę postępującej globalizacji i cyfryzacji, obecnie bez znajomości języków obcych Chińczyk może komunikować się ze Szwedem przez wysyłanie odpowiednich „obrazków”. Oczywiście przy pomocy ulubionego komunikatora 🙂 Możliwości wyrażenia emocji, nastroju i wykonywanych czynności są coraz większe. I nawet jeśli czegoś jeszcze nie ma w bazie, to kwestia czasu aż zostanie wprowadzony odpowiedni symbol. Prowadzone wśród użytkowników komunikatorów czy Social Media badania i ankiety w wyniku dają odpowiedź na pytanie – jakie „emotki” potrzebne są w codziennej komunikacji.

W pogoni za trendami unifikacji, w różnych dziedzinach, wprowadza się skróty i formy obrazkowe. Jak zatem w myśl takiego procesu odświeżyć logo miasta aby zapadało w pamięć i było nowoczesne? Na pomysł stworzenia oryginalnych symboli europejskich miast wpadł fotografik z Bukaresztu podczas przygotowywania banerów dla agencji turystycznej. Loga znanych miast utworzył w formie rebusów, w nazwy wplatając symboliczne obrazki. I tak możemy cieszyć oczy nowymi nazwami największych miast Europy np. Paryża, Bukaresztu, Liverpoola czy Moskwy.

Proponujemy krótkie ćwiczenie z dzieciństwa, czyli rozwiązanie rebusów fotografa Raluca Popescu. Celowo nie zdradzimy odpowiedzi, jeśli masz wątpliwość, poleć proszę ten artykuł znajomym.

Miłego główkowania!

Inspiracje: digitalsynopsis.com